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Subvention intramurale du Collège royal — bénéficiaires


2019

Renate Kahlke, PhD

“Redéfinir l’apprentissage et l’évaluation : comment les évaluateurs s’instruisent-ils dans le contexte de l’évaluation en milieu de travail”

image : Renate Kahlke, PhD
Renate Kahlke, PhD
Associée de recherche, Unité de la recherche,
Collège royal des médecins et chirurgiens du Canada

Nous nous intéressons davantage à la charge de travail des évaluateurs cliniciens depuis l’avènement de l’approche par compétences en formation médicale. En même temps, nous savons que les cliniciens ont souvent de la difficulté à participer régulièrement au développement professionnel continu. La présente recherche vise à établir les conditions qui permettent à un évaluateur clinique de favoriser l’apprentissage des cliniciens et d’assurer leur développement professionnel continu en milieu de travail. Si l’évaluation était redéfinie comme étant potentiellement avantageuse pour les évaluateurs, les corps professoraux pourraient participer davantage aux activités d’évaluation en reconnaissant que l’apprentissage contribue aux processus de développement professionnel continu et de maintien de la compétence. Une telle reconnaissance pourrait alors assurer le maintien en poste des évaluateurs et renforcer le caractère durable des pratiques d’évaluation dans le contexte de l’approche par compétences en formation médicale.

2018

Warren J. Cheung MD MMEd FRCPC

“Resident Progress Decisions: Evaluating the Fidelity and Integrity of Competence Committee Implementation in Canadian Residency Training Programs (Décisions sur la progression des résidents : Évaluer la conformité et l’intégrité de la mise en œuvre des comités de compétence dans les programmes de résidence canadiens)”

Warren J. Cheung
Warren J. Cheung MD MMEd FRCPC
Directeur de l’Évaluation, directeur associé de l’Érudition en éducation
Professeur adjoint, Département de médecine d’urgence
Université d’Ottawa | Hôpital d’Ottawa

How this work will inform research in medical education:

Competence committees (CCs) are the cornerstone of a program of assessment within the Royal College’s Competence By Design (CBD). However, little is yet known about the structure, function and work of Canadian CCs. Programs may successfully implement all of the required components of a CC in alignment with best practices (fidelity of implementation), yet not be functionally engaging in processes that embody the spirit and qualities of CBD (integrity of implementation). The objective of this project is to evaluate both fidelity and integrity of CC implementation in Canada. To support effective adoption of CBD and establish the link between implementation and outcomes, it is critical to document and evaluate the strengths, innovations, and challenges of early implementation efforts. The results will inform areas for improvement and advance our understanding of successful implementation practices with the aim of helping CCs operationalize their mandate of assuring the competence of Canadian specialty graduates.

Hall, Andrew K. MD, FRCPC, MMEd

“Rapid Evaluation of the Competence by Design Implementation: Readiness, Fidelity, Outcomes”

Andrew Hall
Taryn Taylor, MD, PhD, FRCSC
Assistant Professor, Department of Obstetrics & Gynaecology, London Health Sciences Centre

How this work will inform research in medical education:

This intramural grant will support the rapid evaluation of CBD implementation by comparing and contrasting the implementation efforts, experiences, and early outcomes of individual training programs across multiple disciplines. Through partnerships between the Royal College, specialty committee chairs, and individual program leaders, this in-depth program level evaluation will facilitate local and specialty-level adaptations, while simultaneously providing a broader understanding of the national implementation of CBD, specifically related to readiness to implement, fidelity and integrity of Implementation, and early outcomes of implementation.